Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/controllers/pages_controller.php, line 58]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/controllers/pages_controller.php on line 58
Chybové kódy ECU, 4x4, TC a ABS - Opel Calibra - OpelClub Slovensko

Chybové kódy ECU, 4x4, TC a ABS - Opel Calibra

(chybové kódy ECU ,alebo riadiacej jednotky je super vec, nedá sa však na ne spoľahnúť na 100%, občas sa aj "ECU pomýli.")Nižšie je uvedený zoznam chybových kódov ECU alebo riadiacej jednotky motora (MOTRONIC) Opla Calibra. Niektoré z chýb sa vám prejavia rozsvietením žltej kontrólky na palubovke so symbolom blesku. Dúfam, že sa to nikomu z vás nestane, ale predsa je dobré poznať, čo sa pod tým nepríjemným signálom môže skrývať. Pred tým, než začnete vyhľadávať drahý servis presvečte sa, či sa nejedná len o planý poplach zpôsobený napríklad zaoxidovanými kontaktami na riadiacej jednotke (tá je umiestnená v pravom stĺpiku pod spolujazdcovými nohami za umelohmotným krytom). Chyby si riadiaca jednotka ukladá a prepíná sa do núdzového režimu. Odpojením batérie minimálne na 10minút, chybový register vymažete. Pre vyvolanie chybového registra je potrebné prepojiť diagnostické vedenie "B" s ukostrením "A" na diagnostickej lište ALDL (assembly line diagnostic link). Lištu nájdete v motorovom priestore vedľa konektora kódu oktánového čísla. Kód je vysielaný pomocov impulzov - konkrétne, bliknutím oranžovej kontrólky so symbolom blesku. ( Kód 12 bude vysielaný nasledovne: jedno bliknutie a asi tak po sekunde dve bliknutia s pauzou 1/2 sekundy a takto 3 X za sebou s trojsekundovou pauzou ) Napríklad kód 24 bude indikovaný takto: dvakrát bliknutie v polsekundových intervaloch - to znamená číslo 2 a po sekundovej pauze štyrikrát bliknutie v polsekundovom intervale - to znamená číslo 4. Toto všetko sa opakuje 3x. Medzi jednotlivými opakovaniami je asi trojsekundová prestávka.Uložená závada sa automaticky vymaže z registra pokiaľ sa neprejaví pri 20 nasledujúcich štartoch motora. V Opel-servise používajú špeciálne čítacie zariadenie Tech 1 ,alebo diagnostický kľúč KM 602-2. Kódy sú vysielané len pri zapnutom kľúčiku zapaľovania. Chybové kódy sa ukladajú v číselnej vzostupnej rade. Pokiaľ vám kontrólka s bleskom nesvieti vôbec je asi chyba v žiarovke v palubovke.
Diagnostický konektor v motorovom priestore

Popis jednotlivých pinov konektora (na 10 pinovom konektore)

Označenie Farba vodiča Popis pinu
A Hnedá Kostra (zem)
B Hnedo/žltá ECU - riadiaca jednotka
C Hnedo/čierna Automatická prevodovka
D Hnedo/červená Palubný počítač
E Hnedo/modrá Nieje známy...
F Červená +12V
G Hnedo/biela Obojsmerná linka pre dáta
H Hnedo/modrá Alarm
J Hnedo/šedá 4x4 alebo TC
K Šedá ABS

Zoznam chybových kódov ECU (na 10 pinovom konektore sú to piny A+B vodiče: hnedý + hnedožltý)

Typ Popis
12 Začiatok skúšky
13 Lambda sonda - bez napätia
14 Teplotný snímač chladiacej kvapaliny - príliš nízke napätie
15 Teplotný snímač chladiacej kvapaliny - príliš vysoké napätie
16 Poškodený senzor deton. spaľovania - bez napätia
17 Poškodený senzor deton. spaľovania - žiadne použiteľné signály
18 Poškodený počítač klepania - žiadne použiteľné signály
19 Induktívny impulzný snímač - chybný signál o počte otáčok
21 Potenciometer škrtiacej klapky - príliš vysoké napätie
22 Potenciometer škrtiacej klapky - príliš nízke napätie
25 Vstrekovacie ventily 1 a 2 - príliš vysoké napätie
26 Vstrekovacie ventily 3 a 4 - príliš vysoké napätie
31 Induktívny impulzný snímač - žiadny signál o počte otáčok - vypnutý motor
35 Regulátor sania pri voľnobehu - žiadna alebo chybná regulácia počtu voľnobežných otáčok
38 Lambda sonda - príliš nízke regulačné napätie
39 Lambda sonda - príliš vysoké regulačné napätie
44 Lambda sonda - palivová zmes je príliš chudobná
45 Lambda sonda - palivová zmes je príliš bohatá
46 Teplotný snímač motorového oleja - príliš nízke napätie
47 Teplotný snímač motorového oleja - príliš vysoké napätie
48 Napájacie napätie - príliš nízke
49 Napájecie napätie - príliš vysoké
51 Programová chyba v pamäti PROM
52 Koncový stupeň kontrólky motora - príliš nízke napätie
53 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - príliš nízke napätie
54 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - príliš vysoké napätie
55 Poškodená riadiaca jednotka
56 Koncový stupeň sania pri voľnobehu - príliš vysoké napätie
57 Koncový stupeň sania pri voľnobehu - príliš nízke napätie
61 Koncový stupeň odvzdušnenia palivovej nádrže - príliš nízke napätie
62 Koncový stupeň odvzdušnenia palivovej nádrže - príliš vysoké napätie

Zoznam chybových kódov 4x4(na 10 pinovom konektore sú to piny A+J)(* tieto údaje platia len pro novšie modely ... od roku 1994)

Typ Popis chyby
15* Snímač teploty oleje - vysoké napätie
24 Žiadny signál o rýchlosti
31 Žiadny signál o počte otáčok
32 Chyba tlakového spínača
33 Elektromagnetický ventil - vysoké napätie
34 Elektromagnetický ventil - nízke napätie
37 Spínač brzdového svetla
39* Žiadny signál od ABS
55 Poškodená riadiaca jednotka
71* Spínač bŕzd - vysoké napätie
72* Spínač bŕzd - nízke napätie
73* Auto zastavené z rýchlosti vyšší než 37km/h bez použitia bŕzd
74* Nízky tlak pod 10 bar
75* Snímač teploty oleja - nízke napätie, alebo teplota vyššia ako 160°C

Zoznam chybových kódov TC - kontroly trakcie (na 10 pinovom konektore sú to piny A+J)(keď máte problém s TC, najprv hľadajte v kódoch ABS, až po oprave ABS hľadajte tu.)

Typ Popis chyby
14 Snímač teploty chladiacej zmesi - vysoké napätie (len 20XE)
15 Snímač teploty chladiacej zmesi - nízke napätie (len 20XE)
21 Potenciometer škrtiacej klapky - príliš vysoké napätie
22 Potenciometer škrtiacej klapky - príliš nízke napätie
26 TC škrtiaca klapka - príliš vysoké napätie
27 TC škrtiaca klapka - príliš nízke napätie
31 Induktívny impulzný snímač - žiadny signál o počte otáčok - vypnutý motor
39 Senzor rýchlosti (ABS) - ľavý predný
42 Senzor rýchlosti (ABS) - pravý predný
44 Senzor rýchlosti (ABS) - ľavý zadný
46 Senzor rýchlosti (ABS) - pravý zadný
55 Poškodená riadiaca jednotka
57 Špatný signál od ABS
58 Signál od ABS - otvorená cirkulácia
82 Nízke napätie od ručného tlačítka

Zoznam chybových kódov ABS (na 10 pinovom konektore sú to piny A+K)

Typ Popis chyby
16 Predný ľavý elektromagnet - komunikácia alebo spojenie
17 Predný pravý elektromagnet - komunikácia alebo spojenie
18 Zadné elektromagnety - komunikácia alebo spojenie
19 Elektromagnety, relé okruhu
25 Vadný senzor ozubeného kolečka
37 Spínač brzdového svetla
39 Senzor (ABS) - ľavý predný - vzduchová medzera/operácia
41 Senzor (ABS) - ľavý predný - odpor/spojenie
42 Senzor (ABS) - pravý predný - vzduchová medzera/operácia
43 Senzor (ABS) - pravý predný - odpor/spojenie
44 Senzor (ABS) - ľavý zadný - vzduchová medzera/operácia
45 Senzor (ABS) - ľavý zadný - odpor/spojenie
46 Senzor (ABS) - pravý zadný - vzduchová mezera/operácia
47 Senzor (ABS) - pravý zadný - odpor/spojenie
Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/views/themed/2015/pages/show.ctp, line 124]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/views/themed/2015/pages/show.ctp on line 124

(default) 13 queries took 5 ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)
1SELECT `Setting`.`title`, `Setting`.`content` FROM `settings` AS `Setting` WHERE 1 = 1 110
2SELECT `Page`.`id`, `Page`.`content`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`created`, `Page`.`modified` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`is_highlight` = 1 AND `Page`.`status` != 3 ORDER BY `Page`.`modified` desc 881
3SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` IN (274, 257, 261, 258, 256, 198, 195, 197) AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
4SELECT `Menuitem`.`id`, `Menuitem`.`menu_id`, `Menuitem`.`title`, `Menuitem`.`url`, `Menuitem`.`parent_id`, `Menuitem`.`lft`, `Menuitem`.`rght`, `Menuitem`.`status`, `Menuitem`.`emph`, `Menuitem`.`is_category_list`, `Menuitem`.`sort`, `Menuitem`.`created`, `Menuitem`.`modified`, `Menu`.`id`, `Menu`.`title`, `Menu`.`status`, `Menu`.`created`, `Menu`.`modified` FROM `menuitems` AS `Menuitem` LEFT JOIN `menus` AS `Menu` ON (`Menuitem`.`menu_id` = `Menu`.`id`) WHERE `Menuitem`.`menu_id` = 2 AND `Menuitem`.`status` != 3 ORDER BY `Menuitem`.`sort` asc 881
5SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`status` != 3 AND `Category`.`show_in_menu` = 1 550
6SELECT `Adposition`.`id`, `Adposition`.`title`, `Adposition`.`comment`, `Adposition`.`position_width`, `Adposition`.`position_height`, `Adposition`.`ad_width`, `Adposition`.`ad_height`, `Adposition`.`visible_ads_count`, `Adposition`.`status` FROM `adpositions` AS `Adposition` WHERE `Adposition`.`status` = 1 220
7SELECT `Advertisement`.`id`, `Advertisement`.`adposition_id`, `Advertisement`.`partner_id`, `Advertisement`.`valid_from`, `Advertisement`.`valid_to`, `Advertisement`.`saved_filename`, `Advertisement`.`alt`, `Advertisement`.`url`, `Advertisement`.`status`, `Advertisement`.`display_count`, `Advertisement`.`click_count`, `Advertisement`.`created`, `Advertisement`.`modified` FROM `advertisements` AS `Advertisement` WHERE `Advertisement`.`valid_from` <= '2025-01-05 05:51:18' AND `Advertisement`.`valid_to` >= '2025-01-05 05:51:18' AND `Advertisement`.`status` = 1 AND `Advertisement`.`adposition_id` IN (4, 5) ORDER BY RAND() ASC 001
8UPDATE `advertisements` AS `Advertisement` LEFT JOIN `adpositions` AS `Adposition` ON (`Advertisement`.`adposition_id` = `Adposition`.`id`) SET `Advertisement`.`display_count` = Advertisement.display_count + 1 WHERE `Advertisement`.`id` IS NULL00
9SELECT `Page`.`id`, `Page`.`category_id`, `Page`.`page_type`, `Page`.`layout_id`, `Page`.`title`, `Page`.`content`, `Page`.`status`, `Page`.`is_highlight`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`user_id`, `Page`.`vip_only`, `Page`.`created`, `Page`.`modified`, `Page`.`view_count`, `Page`.`old_author_id`, `User`.`id`, `User`.`user`, `User`.`password`, `User`.`pwd_old`, `User`.`status`, `User`.`name`, `User`.`nickname`, `User`.`email`, `User`.`admin`, `User`.`partner_id`, `User`.`created`, `User`.`modified`, `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`id` = 85 AND `Page`.`status` = 1 LIMIT 1111
10SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` = 85 AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
11UPDATE `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) SET `Page`.`view_count` = Page.view_count + 1 WHERE `Page`.`id` = 8511
12SELECT `Category`.`lft`, `Category`.`rght` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`id` = 15 LIMIT 1110
13SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title` FROM `categories` AS `Category` WHERE 1 = 1 AND `Category`.`lft` <= 29 AND `Category`.`rght` >= 30 ORDER BY `Category`.`lft` asc 110
(forum) 0 query took ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)