Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/controllers/pages_controller.php, line 58]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/controllers/pages_controller.php on line 58
Montáž palubného počítača - Vectra A, Ascona C, Calibra, Omega A, atď. - OpelClub Slovensko

Montáž palubného počítača - Vectra A, Ascona C, Calibra, Omega A, atď.

Čo potrebujete pripraviť (popis montáže "od nuly"):
  • Vlastný palubný počítač - krabicu s LCD, ktorá sa namontuje miesto hodín.
  • Zväzok jej káblov (18 vodičov), ktorý je zakončený žltým konektorom 26 pin.
  • Snímač vonkajšej teploty - dáva sa do predného nárazníka zo strany akumulátora, a zväzok jeho vodičov.
  • Ovládacie tlačítka, inštalujú sa väčšinou v stredovom tunely vľavo od páky ručnej brzdy + zväzok vodičov (5ks).
  • Snímač rýchlosti, inštaluje sa do prístrojovej dosky.
Poznámka: stupeň výbavy pre "PP" ktorú ve svojom aute máte, závisí od modelu auta, roku výroby a bohviečom všetkom. Napr. veľmi často sú už pripravené na montáž "PP" Calibry a Vectry, čím novšie tým väčšia pravdepodobnosť.Pár tipov skôr než začnete.Ak ste odhodlaný kúpiť PP na vrakovisku, požiadajte rovno o všetky komponenty. Je oveľa ľahšie nainštalovať celok, než dávať drôt po drôte zvlášť, radšej tiež kúpte PP z auta z rovnakým typom motora, i keď PP sa rovnako bude musieť najskôr preprogramovať (napr. Kvôli inému priemeru kolies).Teoreticky môžete kúpiť zvlášť snímač rýchlosti a potom ho namontovať do určeného rýchlomeru - na určené miesto nad vývodom lana k prevodovke. Ale je lepšie zohnať celú prístrojovú dosku s týmto snímačom. Prečo ? Pretože na ohybnej doske plošného spoja prístrojovky, u ktorej nie je snímač rýchlosti, časť s drážkami k snímaču rýchlosti je väčšinou odrezaná - preto keď budete chcieť dať tam ten snímač, budete musieť urobiť nový spoj - čo je veľmi zložité, a aj keď sa to podarí, nieje to veľmi spoľahlivé, vibrácie si poradia ....Začíname:Pre začiatok zložíme prístrojovú dosku, rozpojíme jej konektory, palubovku a vrch stredového tunelu (postup tu popisovať nebudem, každopádne, ten kdo nezvládne toto, nemal by sa púštať ani do ďalšieho).... Vyberiete hodiny a......zavrieme oči,..... pomodlíme sa a potom ich otvoríme......ak tam uvidíme 26 pinový žltý úzky konektor, potom modlitby boli vyslyšané, ak nie, tak budete musieť tie drôty tam dať.Konektor "PP".
Pin. určenie - farba
Obr.1
  1. kostra (tlačítka, pin.6) - žltý
  2. kostra - hnedý
  3. --
  4. --
  5. "minúty" (tlačítka, pin 1.) - čierny
  6. vstrek. relé (87 / 87b) - biely
  7. --
  8. Úroveň paliva (len LCD prístr.) -nezistené-
  9. Diagnostický konektor (pin D) - hnedo-červený
  10. Programovací konektor (pin G) - hnedo-biely
  11. Napájenie +12V (linka 15) - čierny
  12. Kostra (tepl. Snímač) - modrý
  13. Signál (tepl. Snímač) - modro-biely
  14. Napájenie +12V (linka 30) - červený
  15. Podsvietenie prístrojovky - šedo-zelený
  16. --
  17. --
  18. --
  19. --
  20. Tlačítko "štart" (pin 4) - hnedý
  21. Snímač rýchlosti - modro-červený
  22. Tlačítko "Step" (pin 2) - červený
  23. "hodiny" (tlačítka, pin 3) - modrý
  24. Kontroller vstreku (snímač prietoku u karb.) - Čierny
  25. Kostra diagnostiky (pin A) - hnedý
  26. Úroveň paliva (okrem LCD prístr.) - modro-čierny
Začíname:Budete se musieť ozbrojiť multimetrom,alebo niečím na "prozváňanie" vodičov, párom ihiel (dobre se hodí pre testy vedenia), izolepou, skalpelom, pájkovačkou atď. Doporučujem tiež tepelne sťahovaciu bužírku. Vypneme zapalovanie, odpojíme baterku, odpojíme konektor ECU.Začneme päticov vodičov k spínačom (23-modrý, 22-červený, 20-hnedý, 1-žltý, 5-čierny). je dobré ich zviazať a dať nabok, aby se neplietli. Alebo rovno vyviesť k spínačom, pričom nemusíte to viesť ako sa to robí vo fabrike (cez ľavý roh vodičovho miesta na nohy a prah), ale rovno po stredovom tunely.Ideme ďalej. Hodiny máme vonku, ostali po nich 3 vodiče - napájenie (červený, l.30), kostra (hnedý) a osvetlenie (zeleno-šedý). Všetky sa nám budú hodiť. Vezmeme sväzok vodičov PP, teraz je v ňom 18-5 = 13 vodičov. Medzi nimi nájdeme červený (14), spojíme ho s červeným vodičom čo ostal po hodinách. Ostáva 12 vodičov. Nachádzame 2 hnedé (2, 25) a spojíme ich s hnedým po hodinách. Potom spojíme zelený so šedým prúžkom (15) s rovnako zafarbeným vodičom po hodinách. Ostáva nám 9 vodičov.Pod palubovkou ide centrálny zväzok vodičov elektroinštalácie auta. V ňom je niekoľko čiernych vodičov. Zoberte akýkoľvek z nich, a pomocou multimetra a ihly prepichnite ju cez izoláciu a preverte, či pri zapnutom zapalovaní (len !) sa v ňom objaví +12V. Ak nie, nič sa nedeje, zkúste iný čierny. Až nájdete ten správny, tak naň napojte čierny vodič (11) PP. Ostáva 8 vodičov.Nachádzame v centrálnom zväzku modrý vodič s červeným prúžkom (mal by byť len jeden), pomocou ohmmetra zistíme, či je to vodič vedúci k 10. Kontaktu konektora prístrojovky. Ak je kontakt neosadený, budeme musieť natiahnúť nový vodič. Ten spojíme s vodičom 21 PP. Snímač rýchlosti je napojený. Nájdeme v centr. Zväzku modrý s čiernym prúžkom, spojíme ho s rovnakým od PP (26). Palivomer je pripojený. Ostáva nám 6 vodičov.Vo zväzku vodičov od PP nachádzame 2 vodiče, modrý (12) a modrý s bielym pruhom (13). Tieto vodiče vedú k snímaču vonkajšej teploty, ktorý sa nachádza (alebo ho tam dáme) v nárazníku na ľavej strane - je tam také okienko s držiakmi (malá rada pre kutilov - tento snímač sa dá nahradiť obyčajným termistorom v hermetickom púzdre - asi 20x nižšia cena, parametre zistíte v príručkách). Lepšie miesto sa pre snímač ťažko najde, ale je nepohodlné tam tie vodiče dotiahnuť. No, čo sa dá robiť...Ostávajú 4 vodiče. Z nich zoberte biely (6) a čierny (24). Dajú se rozviesť nasledovne: biely vyvedieme ku kontaktu 87/87b na pätici vstrekovacieho relé, čierny do konektoru ECU (pin 32 u M1.5 / 1.5.4 / 2.5 atď). A prakticky to máme.Vodiče 10 a 9 slúžia k testovaniu a preprogramovaniu PP cez Tech 1. Tak vodiče máme. Fuška, čo ? Ešte to ale nieje všetko. Teraz sa vrátime ku snímaču rýchlosti. Ak ste si nenechali poradiť a kúpily zvlášť snímač, tak konajte následovne: Vo svojej prístrojovke vylomte plastový obdĺžnik nad "prírubou" lanka rýchlomeru, dajte tam snímač a pripevnite samoreznou skrutkou. Potom najdite na ohybnom plošáku vedľa toho miesta vývod s 3-mi cestičkami, zakončený konektorom ako na jumpery v kartách osobného počítača, môže to ale byť urezaté. Ak tam ten konektor je, tak ho napojte na snímač, ak nieje - tak pájkovačku do ruky a pohrajte sa. Ja som Vás varoval...Pokračujeme. Strčíme PP do konektoru a dáme na svoje miesto. Rovnako tak prístrojovku, konektor ECU, atď. Zapojíme batériu. Hodiny už fungujú ? Zapnite zapaľovanie a pozerajte na display PP. Ak sa nič neobjavilo, alebo sa rozsvietilo písmenko F, tak multimeter do ruky a kontrola všetkých vami urobených vodičov. Pokiaľ ale je všetko OK, tak GRATULUJEM !!! Fyzicky ste tam PP dali správne a začnite všetko montovať naspäť.Ostáva kalibrácia - môžete si to buď nechať urobiť v servisoch disponujúcich Tech 1, ktorých ale nieje veľa kvôli cene tohoto prístroja, alebo urobiť sami - potrebujete k tomu programátor podporujúcí čip ER5911 alebo OKI MSM 16911.Testovanie, kalibrácia a programovanie PP bude nabudúce.

CALIBRA - ešte jeden pohľad na palubný počítač.

Jedna potešujúca zpráva.Pre tých, ktorí palubný počítač (ďalej len PP) nemajú: Nebuďte smutní,s najväčšou pravdepodobnosťou sa dá dodatočne namontovať aj do vašej Calibry. Takmer všetky Calibry sú vybavené príslušnými vodičmi a konektormi pre prípadnú inštaláciu. Stačí odstrániť hodiny a nájsť zväzok vodičov s konektorom (má jasne oranžovú farbu) pre pripojenie PP.
Obr.1Obr.2Obr.3Obr.4

Obr.1

- Palubný počítač

Obr.2

- Digitálne hodiny

Obr.3

- Analógové hodiny

Obr.4

- Ovládací panelV Calibre môžete nájsť celkom 3 druhy prístrojov, ktoré niečo ukazujú.
  1. Hodiny a nič viac. Sú to klasické analógové hodiny napájané z palubnej siete.
  2. Hodiny, ale na LCD displeji. U nich sa nachádza aj údaj o vonkajšej teplote.
  3. A konečně PP. Popis jednotlivých funkcií viď. tabuľka nižšie.
Ovládanie digitálnych hodínOd roku ,asi 1994 je aktuálna varianta 2). Digitálne hodiny sa nastavujú dvomi tlačítkami pod displejom.Ovládanie PPOvládanie PP sa provádza pomocou dvoch tlačítok, ktoré sa nachádzajú pri ručnej brzde.Predním tlačítkom prepíname samotné hodnoty. Nulovanie hodnôt sa prevádza stisknutím a dlhším podržaním zadného tlačítka. Nastavenie hodín sa prevádza dvomi zapustenými tlačítkami, ktoré sa musia stisknúť ostrým predmetom,napr. špendlíkom. Pozor na blikajúcu "dvojbodku - sekundovku". Po nastavení hodín je potrebné zatlačiť zadné tlačítko, aby sa hodiny rozbehli. Pokiaľ tak neurobíte, tak hodiny zostanú v nastavovacom móde. Dodatočná montážPo namontovaní je potrebné každý palubný počítač nastaviť príslušným kódom pre daný typ motora vo vašom aute. Kódy majú v každom OPEL servise. Líšia sa podľa roku výroby, ale POZOR aj podľa aktuálneho rozmeru pneumatík na prednej náprave. Nezabudnite na to, lebo inak údaje ,ktoré bude zobrazovať PP,budú nepravdivé. Ceny za nastavenie sú pomerne rozdielne. (500,- až 1500,- Sk). Treba sa dohodnúť,lebo samotné nastavenie je maximálne jednoduché.Snímač vonkajšej teploty.Keď vám vonkajšia teplota ukazuje nezmyselné údaje,máte pravdepodobne poškodený snímač. Je umiestnený pod predným nárazníkom v rohu na ľavej strane. Cena nového v OPEL servise je asi 700,- Sk.
Pin Popis
1. Kostra (konektor 6)
2. Kostra
3. Neobsadený
4. Neobsadený
5. Kontakt na minúty (konektor 1)
6. Palivové čerpadlo (konektor 87)
7. Neobsadený
8. Senzor palivovej nádrže (len Calibra/Cavalier s LCD displejom)
9. Diagnostika konektora (konektor D)
10. Tok dát, diagnostika konektora (konektor G)
11. Zdroj napätia (konektor 15)
12. Kostra, teplotný snímač
13. Teplotný snímač - signál
14. Zdroj napätia (konektor 30)
15. Ovládanie osvetlenia
16. Neobsadený
17. Neobsadený
18. Neobsadený
19. Neobsadený
20. Štartovanie (konektor 4)
21. Snímač prejdených kilometrov
22. snímač (konektor 2)
23. Kontakt na hodiny (konektor 3)
24. Riadiaca jednotka jednobodového vstrekovania alebo merač prietoku paliva
25. Kostra, (konektor A)
26. Bimetalový senzor palivovej nádrže (okrem Calibra/Cavalier s LCD displejem)

Legenda PP

Typ Popis
VERBRAUCH MOM Okamžitá (momentálna) spotreba
VERBRAUCH Priemerná spotreba
GESCHWINDIGK Priemerná rýchlosť
REICHWEITE Jazdný dosah km na obsah nádrže
STOPPUHR Stopky
AUSSENTEMP Vonkajšia teplota
Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/views/themed/2015/pages/show.ctp, line 124]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/views/themed/2015/pages/show.ctp on line 124

(default) 34 queries took 3 ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)
1SHOW FULL COLUMNS FROM `pages`16160
2SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_slovak_ci';110
3SHOW FULL COLUMNS FROM `users`12120
4SHOW FULL COLUMNS FROM `partners`16160
5SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_general_ci';110
6SHOW FULL COLUMNS FROM `memberinfos`41410
7SHOW FULL COLUMNS FROM `ranks`220
8SHOW FULL COLUMNS FROM `paymentmethods`441
9SHOW FULL COLUMNS FROM `membercars`17170
10SHOW FULL COLUMNS FROM `fueltypes`440
11SHOW FULL COLUMNS FROM `transmissions`440
12SHOW FULL COLUMNS FROM `axles`440
13SHOW FULL COLUMNS FROM `vipcards`880
14SHOW FULL COLUMNS FROM `categories`10100
15SHOW FULL COLUMNS FROM `attachments`770
16SHOW FULL COLUMNS FROM `attachments_pages`330
17SHOW FULL COLUMNS FROM `menuitems`13131
18SHOW FULL COLUMNS FROM `menus`550
19SHOW FULL COLUMNS FROM `settings`550
20SELECT `Setting`.`title`, `Setting`.`content` FROM `settings` AS `Setting` WHERE 1 = 1 110
21SELECT `Page`.`id`, `Page`.`content`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`created`, `Page`.`modified` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`is_highlight` = 1 AND `Page`.`status` != 3 ORDER BY `Page`.`modified` desc 880
22SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` IN (274, 257, 261, 258, 256, 198, 195, 197) AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
23SELECT `Menuitem`.`id`, `Menuitem`.`menu_id`, `Menuitem`.`title`, `Menuitem`.`url`, `Menuitem`.`parent_id`, `Menuitem`.`lft`, `Menuitem`.`rght`, `Menuitem`.`status`, `Menuitem`.`emph`, `Menuitem`.`is_category_list`, `Menuitem`.`sort`, `Menuitem`.`created`, `Menuitem`.`modified`, `Menu`.`id`, `Menu`.`title`, `Menu`.`status`, `Menu`.`created`, `Menu`.`modified` FROM `menuitems` AS `Menuitem` LEFT JOIN `menus` AS `Menu` ON (`Menuitem`.`menu_id` = `Menu`.`id`) WHERE `Menuitem`.`menu_id` = 2 AND `Menuitem`.`status` != 3 ORDER BY `Menuitem`.`sort` asc 880
24SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`status` != 3 AND `Category`.`show_in_menu` = 1 550
25SHOW FULL COLUMNS FROM `adpositions`990
26SHOW FULL COLUMNS FROM `advertisements`13130
27SELECT `Adposition`.`id`, `Adposition`.`title`, `Adposition`.`comment`, `Adposition`.`position_width`, `Adposition`.`position_height`, `Adposition`.`ad_width`, `Adposition`.`ad_height`, `Adposition`.`visible_ads_count`, `Adposition`.`status` FROM `adpositions` AS `Adposition` WHERE `Adposition`.`status` = 1 220
28SELECT `Advertisement`.`id`, `Advertisement`.`adposition_id`, `Advertisement`.`partner_id`, `Advertisement`.`valid_from`, `Advertisement`.`valid_to`, `Advertisement`.`saved_filename`, `Advertisement`.`alt`, `Advertisement`.`url`, `Advertisement`.`status`, `Advertisement`.`display_count`, `Advertisement`.`click_count`, `Advertisement`.`created`, `Advertisement`.`modified` FROM `advertisements` AS `Advertisement` WHERE `Advertisement`.`valid_from` <= '2025-01-05 05:53:54' AND `Advertisement`.`valid_to` >= '2025-01-05 05:53:54' AND `Advertisement`.`status` = 1 AND `Advertisement`.`adposition_id` IN (4, 5) ORDER BY RAND() ASC 000
29UPDATE `advertisements` AS `Advertisement` LEFT JOIN `adpositions` AS `Adposition` ON (`Advertisement`.`adposition_id` = `Adposition`.`id`) SET `Advertisement`.`display_count` = Advertisement.display_count + 1 WHERE `Advertisement`.`id` IS NULL00
30SELECT `Page`.`id`, `Page`.`category_id`, `Page`.`page_type`, `Page`.`layout_id`, `Page`.`title`, `Page`.`content`, `Page`.`status`, `Page`.`is_highlight`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`user_id`, `Page`.`vip_only`, `Page`.`created`, `Page`.`modified`, `Page`.`view_count`, `Page`.`old_author_id`, `User`.`id`, `User`.`user`, `User`.`password`, `User`.`pwd_old`, `User`.`status`, `User`.`name`, `User`.`nickname`, `User`.`email`, `User`.`admin`, `User`.`partner_id`, `User`.`created`, `User`.`modified`, `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`id` = 72 AND `Page`.`status` = 1 LIMIT 1111
31SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` = 72 AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
32UPDATE `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) SET `Page`.`view_count` = Page.view_count + 1 WHERE `Page`.`id` = 7210
33SELECT `Category`.`lft`, `Category`.`rght` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`id` = 15 LIMIT 1110
34SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title` FROM `categories` AS `Category` WHERE 1 = 1 AND `Category`.`lft` <= 29 AND `Category`.`rght` >= 30 ORDER BY `Category`.`lft` asc 110
(forum) 5 queries took 1 ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)
1SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_posts`29291
2SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_bin';110
3SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_unicode_ci';110
4SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_topics`38380
5SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_forums`50500