Warning (2): unserialize() [function.unserialize]: Extra data starting at offset 2 of 286 bytes [CORE/cake/libs/cache/file.php, line 190]
Warning (2): unserialize() [function.unserialize]: Extra data starting at offset 2 of 16 bytes [CORE/cake/libs/cache/file.php, line 190]
Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/controllers/pages_controller.php, line 58]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/controllers/pages_controller.php on line 58
Recenzia: Zafira Tourer - OpelClub Slovensko

Recenzia: Zafira Tourer



Nedávno prišla na slovenský trh nová Zafira tretej generácie pod názvom ZAFIRA TOURER. Tento model bol predvedený ako koncept na ženevskom autosalóne minulého roku. OPEL/VAUXHALL oznámil, že Zafira B ostane v predaji ako lacnejšia a menšia verzia, pretože nová Zafira so svojimi novými proporciami je riadnym konkurentom Fordu S-Max. Hybrid verzia je plánovaná počas roku 2012. Výroba bola oficiálne zahájená na autosalóne vo Frankfurte minulý rok.

Nová Zafira na slovenskom trhu disponuje 5 zážihovými agregátmi- 1.4T 120k, 1.4T 140k, 1.6T 150k CNG, 1.8 115k a 1.8 140k a 4 vznetovými agregátmi- 2.0CDTI 110k, 130k, 130k ecoFLEX (S&S) a 165k (S&S). Ako ste si mohli všimnúť, preplňovaná verzia o objeme 1.6 je 2-palivový variant, pretože má ako primárne palivo CNG, s ktorým je možný dojazd približne 550km a taktiež 14 litrovú benzínovú nádrž na zvýšenie dojazdu ak nie je CNG pumpa po ruke. Za príplatok 300eur je možné nechať si Zafiru vybaviť aj funkciou Start and Stop(S&S) aj vo verziách 1.4T 120k a 1.4T 140k. Všetky motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie sa bude montovať 6-stupňová automatická prevodovka.

Vysoký komfort a bezpečnosť padá pod krídla mechatronickému podvozku FlexRide, taktiež rázvor a rozchod kolies sa zväčšili. Rázvor činí 2760mm(o 57mm viac), rozchod vpredu 1584mm (o 94mm viac) a rozchod zadných kolies 1588 mm (o 78mm viac). Predná náprava je rovnaká ako u Insignie s izolovaným pomocným ramenom a tlmičmi MacPherson. Zadná náprava je rovnako riešená ako u novej Astry, teda kombináciou vlečných ramien spojených s torznou tyčou, Wattovým priamovodom. Táto kombinácia zabezpečuje pohodlie, stabilitu a ovládateľnosť. FlexRide podvozok automaticky prispôsobuje tlmiče povrchu cesty, rýchlosti prejazdu zákrut a štýlu jazdy vodiča. Je možné použiť 3 základné charakteristiky- vyvážený režim STANDARD, komfortný režim TOUR a aktívny športový režim SPORT.

Zafira je taktiež vybavená radarovým tempomatom ACC s funkciou Collision Mitigating Braking (CMB), ktorá stále kontroluje vzdialenosť od vozidla pred vami. V prípade nebezpečenstva zníži rýchlosť auta alebo núdzovo začne brzdiť, ak je vzdialenosť príliš malá. V príplatkovej výbave nájdeme aj OPEL EYE druhej generácie, ktorý obsahuje systém na kontrolu a udržiavanie jazdného pruhu a funkciu rozoznávania značiek. Kamerový systém podporuje FDI( vizuálne informovanie vodiča o vzdialenosti vozidla pred vami), FCA( upozornenie signálmi na hroziacu kolíziu), ILR( rozširujúca funkcia adaptívnych bi-xenónových reflektorov AFL+, nastavuje dosah stretávacích svetiel podľa vzdialenosti vozidla pred vami, čím optimalizuje osvetlenie.

Dostal som sa k 2 vozidlám. Jednou z nich bola tmavobordová Mahagony CDTi verzia vo výbave COSMO+ príplatková výbava, z ktorej pochádzajú fotky a ktorá poslúžila k celkovému dojmu z celého auta a druhou bola strieborná 1.4Turbo verzia, na ktorej bol prevedená skúšobná jazda, pretože prvá nemala prepravné značky a bola práve na nabíjačke.

Predná časť je tvorená výraznými svetlami v tvare bumerangov, ktoré sa tiahnu od vrchných stretávacích svetlometov až po hmlové reflektory, aké môžeme nájsť aj v Ampere. Samotné hlavné paraboly sú tvorené Bi-Xenonovou šošovkou a LED diódami ako denné svietenie alebo klasickou šošovkou a žiarovkovými(žltými) dennými svetlami. Spolu s charakteristickým stredovým švíkom a lichobežníkovou maskou vytvárajú nezvyčajný vzhľad medzi vanmi.

Interiér je podobný ostatným modelom značky OPEL/VAUXHALL. V Zafire Tourer je možné tretí rad sedadiel úplne zaklopiť do podlahy batožinového priestoru.

Druhý rad sedadiel je oproti starším verziám rozdelený na 3 samostatné sedadlá, ktoré sa dajú nezávislé sklápať a posúvať. V prípade vybavenia systémom Lounge Seating je možné stredové sedadlo sklopiť a otočiť, čím sa vytvorí komfortná lakťová opierka.

Čo sa týka priestoru pre pasažierov v druhom rade, priestor na kolená bol približne 20cm od sedadla vodiča, ktoré bolo nastavené pre osobu vysokú 180cm.

Batožinový priestor sa zväčšil o 65litrov na objem 710 litrov pri základnej konfigurácii a maximálne 1860l, teda o 40l viac oproti staršej verzii, pri sklopení oboch radov sedadiel.

Interiér poskytuje množstvo odkladacích priestorov. Stredová lakťová opierka s odkladacou vyklápacou schránkou, držiakmi na nápoje, ktoré sa spolu dajú posúvať po koľajničke dopredu a dozadu. Pod nimi sa nachádza ešte jeden odkladací priestor zakrytý vrúbkovaným krytom.



Stredový panel je podobný ako u ostatných modelov s jemnými odlišnosťami. Pod ovládaním automatickej klimatizácie sa nachádza ešte jeden odkladací priestor.

Táto Zafira bola vybavená multifunkčným volantom, komfortnými anatomickými sedadlami s posuvnou platformou pod kolená, FlexRide podvozkom, elektronickou ručnou brzdou, Opel Eye, radarovým tempomatom, prednými a zadnými parkovacími senzormi nosičom FlexFix, rádiom NAVI 600 s veľkým grafickým displayom. K navigácii je dodávaná pamäťová karta s obsiahnutými mapami. Žiaľ, čítačku kariet ani 3.5" jack som nenašiel.

Ovládanie rádia je jednoduché a intuitívne. Na začiatku na Vás síce vybehne hláška, že beriete na vedomie, že ovládanie rádia počas šoférovanie môže byť nebezpečné, ale to je z toho otravného hľadiska všetko. Na niekoho môže pôsobiť rozloženie tlačidiel chaoticky, chce to však len chvíľu a ovládanie si čoskoro osvojíte.

Navigácia sa ovláda pomocou väčšieho kolieska na stredovom paneli a zadávanie destinácie bolo pomerne jednoduché. Po zadaní cieľa bola mapa takmer okamžite vykreslená a pripravená.

Ak by vám bolo odkladacích priestorov málo, nad rádiom sa predsa len ešte jeden skrýva, na okuliare. Ďalší odkladací priestor sa nachádza pri šoférovej ľavej nohe, určený na doklady. Pred spolujazdcom nájdeme klasickú odkladaciu skrinku a o trošku vyššie ďalší menší odkladací box. Kto vie, čo chcú tí Nemci toľko odkladať a skrývať v aute :)

Pohodlné anatomické sedačky len umocňovali moje nadšenie zo Zafiry. Ale v tomto je OPEL skvelý, má pohodlné sedačky v každom modeli.



Keď som si vypýtal kľúče, okamžite mi bol komfort jazdy pochválený viacerými ľuďmi v showroome. Nie, žiadny biznis trik, pretože všetkých tých ľudí poznáme. Keďže bol pred showroomom skliesnený priestor, počkal som si, kým mi auto vycúvajú. Zvuk neskutočne jemnučký a tichučký. Pod kapotou sa skrýval preplňovaný zážihový agregát s objemom 1.4. Rýchlostná páka šla veľmi jemne, rýchlosti šli zaradiť bez akýchkoľvek problémov. Taktiež choroba problémového zaradenia prvého prevodu bola preč, pretože mi to na astre zo začiatku strašne prekážalo.

Predvádzacia jazda smerovala od PP showroomu do Vysokých Tatier. Motor zaberá relatívne odspodu, čo je spôsobené prepĺňaním už pri 1800ot/min. Dovtedy sa nedá povedať, žeby bolo auto lenivé, no žiadna raketa to nie je. Prevodovka je oproti tej v Astre o niečo kratšia. 6. prevodový stupeň točí približne 3500ot/min pri 130km/h. Motor mal v dobe jazdy nabehaných niečo okolo 700km. Takže spotrebu je irelevantné porovnávať, pretože tá sa mi pri 130tke na 6. stupni pohybovala okolo 8l/100km samozrejme s prispením silnejšieho protivetra.

Komfort jazdy je aj so základným podvozkom veľmi vysoký. Auto síce na zimných pneumatikách jemne pri ostrejšom zatočení alebo jemných krátkych hýbaniach volantom plávalo, ale to je tiež spôsobené výškou a váhou vozidla, ktorá činí približne 1600kg. Po ceste som natrafil na pár výtlkov, no nič hrozné to nebolo. Zafira to zvládla bez straty pohodlia.

V Smokovci som sa chcel otočiť, no vyšiel som na nevyjazdenú plochu s kopami snehu. Aj s tými si Zafira hravo poradila.

Po ceste späť bola cestovná rýchlosť približne 90km/h, čo mi na 6. prevodovom stupni vypísalo približne 4l/100km. Na preradenie na vyšší prevodový stupeň ma upozorňovala malá kontrolka, ktorá mi odporúčala jazdu pri cca 2000ot/min.

Celkový dojem z jazdy bol dobrý. Avšak toto auto si zaslúži zrejme vznetovú jednotku, pretože spotreba sa mi zdala trošku vysoká v dnešnej dobe, kedy stoja PHM dosť veľa a taktiež kvôli tomu, že Zafira s preplňovaným zážihovým motorom nebola žiadnym pretekárom. Šla veľmi slušne, no na trhanie asfaltu to nie je. Z toho usudzujem, že 115k 1.8 variant je dosť slabý.

Ak by som mal rodinu a zbytočné peniaze, určite by som nad ňou popremýšľal.
Warning (2): Trying to access array offset on null [APP/views/themed/2015/pages/show.ctp, line 124]

Warning: Trying to access array offset on null in /data/5/2/52a1d110-84e0-4abc-bf28-7b380ca35791/opelclub.sk/web/app/views/themed/2015/pages/show.ctp on line 124

(default) 29 queries took 5 ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)
1SHOW FULL COLUMNS FROM `users`12120
2SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_slovak_ci';110
3SHOW FULL COLUMNS FROM `partners`16160
4SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_general_ci';110
5SHOW FULL COLUMNS FROM `memberinfos`41410
6SHOW FULL COLUMNS FROM `ranks`220
7SHOW FULL COLUMNS FROM `fueltypes`440
8SHOW FULL COLUMNS FROM `transmissions`440
9SHOW FULL COLUMNS FROM `axles`440
10SHOW FULL COLUMNS FROM `vipcards`880
11SHOW FULL COLUMNS FROM `categories`10100
12SHOW FULL COLUMNS FROM `attachments`770
13SHOW FULL COLUMNS FROM `attachments_pages`330
14SHOW FULL COLUMNS FROM `menuitems`13130
15SHOW FULL COLUMNS FROM `menus`550
16SHOW FULL COLUMNS FROM `settings`555
17SELECT `Setting`.`title`, `Setting`.`content` FROM `settings` AS `Setting` WHERE 1 = 1 110
18SELECT `Page`.`id`, `Page`.`content`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`created`, `Page`.`modified` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`is_highlight` = 1 AND `Page`.`status` != 3 ORDER BY `Page`.`modified` desc 880
19SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` IN (274, 257, 261, 258, 256, 198, 195, 197) AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
20SELECT `Menuitem`.`id`, `Menuitem`.`menu_id`, `Menuitem`.`title`, `Menuitem`.`url`, `Menuitem`.`parent_id`, `Menuitem`.`lft`, `Menuitem`.`rght`, `Menuitem`.`status`, `Menuitem`.`emph`, `Menuitem`.`is_category_list`, `Menuitem`.`sort`, `Menuitem`.`created`, `Menuitem`.`modified`, `Menu`.`id`, `Menu`.`title`, `Menu`.`status`, `Menu`.`created`, `Menu`.`modified` FROM `menuitems` AS `Menuitem` LEFT JOIN `menus` AS `Menu` ON (`Menuitem`.`menu_id` = `Menu`.`id`) WHERE `Menuitem`.`menu_id` = 2 AND `Menuitem`.`status` != 3 ORDER BY `Menuitem`.`sort` asc 880
21SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`status` != 3 AND `Category`.`show_in_menu` = 1 550
22SELECT `Adposition`.`id`, `Adposition`.`title`, `Adposition`.`comment`, `Adposition`.`position_width`, `Adposition`.`position_height`, `Adposition`.`ad_width`, `Adposition`.`ad_height`, `Adposition`.`visible_ads_count`, `Adposition`.`status` FROM `adpositions` AS `Adposition` WHERE `Adposition`.`status` = 1 220
23SELECT `Advertisement`.`id`, `Advertisement`.`adposition_id`, `Advertisement`.`partner_id`, `Advertisement`.`valid_from`, `Advertisement`.`valid_to`, `Advertisement`.`saved_filename`, `Advertisement`.`alt`, `Advertisement`.`url`, `Advertisement`.`status`, `Advertisement`.`display_count`, `Advertisement`.`click_count`, `Advertisement`.`created`, `Advertisement`.`modified` FROM `advertisements` AS `Advertisement` WHERE `Advertisement`.`valid_from` <= '2024-12-22 02:00:47' AND `Advertisement`.`valid_to` >= '2024-12-22 02:00:47' AND `Advertisement`.`status` = 1 AND `Advertisement`.`adposition_id` IN (4, 5) ORDER BY RAND() ASC 000
24UPDATE `advertisements` AS `Advertisement` LEFT JOIN `adpositions` AS `Adposition` ON (`Advertisement`.`adposition_id` = `Adposition`.`id`) SET `Advertisement`.`display_count` = Advertisement.display_count + 1 WHERE `Advertisement`.`id` IS NULL00
25SELECT `Page`.`id`, `Page`.`category_id`, `Page`.`page_type`, `Page`.`layout_id`, `Page`.`title`, `Page`.`content`, `Page`.`status`, `Page`.`is_highlight`, `Page`.`highlight_content`, `Page`.`highlight_url`, `Page`.`user_id`, `Page`.`vip_only`, `Page`.`created`, `Page`.`modified`, `Page`.`view_count`, `Page`.`old_author_id`, `User`.`id`, `User`.`user`, `User`.`password`, `User`.`pwd_old`, `User`.`status`, `User`.`name`, `User`.`nickname`, `User`.`email`, `User`.`admin`, `User`.`partner_id`, `User`.`created`, `User`.`modified`, `Category`.`id`, `Category`.`title`, `Category`.`status`, `Category`.`parent_id`, `Category`.`show_in_menu`, `Category`.`lft`, `Category`.`rght`, `Category`.`created`, `Category`.`modified`, `Category`.`id_old` FROM `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) WHERE `Page`.`id` = 20 AND `Page`.`status` = 1 LIMIT 1110
26SELECT `Attachment`.`id`, `Attachment`.`name`, `Attachment`.`saved_name`, `Attachment`.`type`, `Attachment`.`size`, `Attachment`.`created`, `Attachment`.`modified`, `AttachmentsPage`.`id`, `AttachmentsPage`.`page_id`, `AttachmentsPage`.`attachment_id` FROM `attachments` AS `Attachment` JOIN `attachments_pages` AS `AttachmentsPage` ON (`AttachmentsPage`.`page_id` = 20 AND `AttachmentsPage`.`attachment_id` = `Attachment`.`id`) 000
27UPDATE `pages` AS `Page` LEFT JOIN `users` AS `User` ON (`Page`.`user_id` = `User`.`id`) LEFT JOIN `categories` AS `Category` ON (`Page`.`category_id` = `Category`.`id`) SET `Page`.`view_count` = Page.view_count + 1 WHERE `Page`.`id` = 2010
28SELECT `Category`.`lft`, `Category`.`rght` FROM `categories` AS `Category` WHERE `Category`.`id` = 7 LIMIT 1110
29SELECT `Category`.`id`, `Category`.`title` FROM `categories` AS `Category` WHERE 1 = 1 AND `Category`.`lft` <= 13 AND `Category`.`rght` >= 14 ORDER BY `Category`.`lft` asc 110
(forum) 5 queries took 0 ms
NrQueryErrorAffectedNum. rowsTook (ms)
1SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_posts`29290
2SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_bin';110
3SELECT CHARACTER_SET_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLLATIONS WHERE COLLATION_NAME= 'utf8_unicode_ci';110
4SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_topics`38380
5SHOW FULL COLUMNS FROM `phpbb_forums`50500